Land in zicht! (nacht 2)

Zo, de 2e nacht zit erop, en er is land in zicht! Rabat ligt op 5 mijl voor ons. We tuffen met zo’n 3 knoopjes er op af, om nog wat tijd te rekken. Het is nu precies laag water, en kans dat we anders voor de ingang moeten wachten tot het hoger is. Dus kunnen we nu net zo goed rustig aan doen.

Gisteren hebben we een goede vaardag gehad. Het was mooi, helder weer, met een rustig windje. De sfeer was goed. Lekker met de LEGO spelen, spelletje op de ipad en een beetje bijslapen omdat zeilen & Coen vermaken met deze condities prima door een van ons tegelijk gedaan kon worden.
Vannacht zijn we vooral druk geweest met ‘het remmen van Freya’.. want, we gingen als een speer!Tegen de avond nam de wind toe en met 20 knopen in de rug surfte Freya op maximale snelheid over de golven. En zo gingen we ineens sneller dan verwacht en waren we bang in het donker bij Rabat aan te komen. Dus, er werd een rif gelegd in het grootzeil en we hebben de fok op den duur maar in gedraaid.

Nu toch flink moe na 2 gebroken nachten dus de uurtjes worden afgeteld en we kijken uit naar een vers geperst sinaasappelsapje en een heerlijk zoet munttheetje.

4 gedachtes over “Land in zicht! (nacht 2)

1. Hoi, zo mooi al die foto’s en verhalen van jullie we kijken er steeds naar uit om nog meer van jullie te lezen. Denk dat Coen het zeker in Marokko voor elkaar krijgt om alle aandacht te krijgen daar met z’n blonde haast witte haren valt hij zeker daar op. Hij moet nu alleen Salaam zeggen in plaats van Hola als ik goed geïnformeerd ben. Gr Klaas en ellen

2. Op zaterdag zagen we een NL boot de marina van Rabat binnenvaren. Ha eindelijk weer eens nl-ers want er liggen hier voornamelijk Fransen. We hadden elkaar nog niet eerder ontmoet maar toch kenden we jullie al een beetje door het artikel over de vertrekkers bijeenkomst in het blad Zeilen. Na een eerste korte kennismaking bleken jullie ook al over onze plannen gehoord te hebben via via via gezamenlijke kennissen. Wat is de (zeilers) wereld toch klein maar ook erg leuk ! Voor ons is het mooi om jullie met z’n drieën te zien in een Victoire. Met zo’n zelfde boot hebben wij in 2004 ons rondje Atlantic gedaan en er komen een boel mooie herinneringen naar boven.
    We wensen jullie een mooie tijd in Rabat ! De bemanning van ‘Sea for miles’.

3. Lieve Suus en Mark,
    Wat een prachtige verhalen! Ik had ze al een tijd niet gelezen. Liep zeker 8 verhalen achter.. Maar iedere paar minuten dat ik vrij was vandaag kon ik er weer één lezen. Heerlijk! Moet helemaal afkicken nu.