Repairs and shopping @ Martinique

Het is inmiddels als een maandje geleden dat Jacques en Marlène uit St. Lucia vertrokken. Diezelfde dag vertrekken wij naar Le Marin op Martinique. Le Marin is enorm! De baai is diep, met aan het uiteinde een grote jachthaven, en bij elkaar liggen er wel 1000 boten. Aan de randen van de baai liggen boten…

Piton

Souffriere Na een onstuimig tochtje komen we aan bij Souffriere. We worden enigszins opgeschrikt door boatboys. Bij eerdere Caraïbische Eilanden kwamen we ze al weleens tegen, maar na een vriendelijke ‘no thank you’ van onze kant, voeren ze altijd door. In Souffriere is dat anders. Zeer hardnekkig blijven ze bij ons varen en hun diensten…

Grenada-dinges

Per toeval doen wij Grenada aan. We willen eigenlijk direct naar Carriacou, een eiland boven Grenada, want we kunnen nu eenmaal niet alles zien in de Carieb. Maar als blijkt dat de Island Lady noodgedwongen naar Grenada moet voor een stagreparatie, besluiten we als back-up met hen mee te varen. En dat heeft heel goed…

Little Paradise

KRRRRRRRRRRRRRR BONK, GGGG BAM! Het is 2u ’s nachts. We liggen in Anse Bateau en tijdens het snorkelen vanmiddag hadden we het al gezien: onze ankerketting ligt om een rots, en even verder nog weer om een andere rots. We snokken daarom aan het anker en horen de ketting kraken. De ruimte was echter beperkt…

Freya @ Tobago!

“Vier dagen geleden zijn we vanuit Frederiksdorp (Suriname) naar het blauwe water van de Carieb vertrokken. Vanmorgen om 0900 lokale tijd hebben we het anker laten vallen in “Man of War Bay” op Tobago (hoe stoer klinkt dat?!). De meeuwen zijn ingeruild voor pelikanen, de muggen voor zandvlooien en van het bruine water uit Suriname…

Suriname – de Commewijne rivier op

Nadat ook Henk en Edith weer naar Nederland zijn vertrokken, maken we Freya klaar voor een “expeditie naar de jungle”. Al voordat we uit Nederland vertrokken, waren we plan deze expeditie te ondernemen; met Freya de Commewijne rivier opvaren. Het plan is om tussen de mangrove bossen in kleine kreekjes te ankeren. Aapjes zullen ons…

Suriname – Domburg en Paramaribo

Onze eerste ochtend in Suriname (we liggen voor anker voor het River Breeze resort in Domburg) verloopt enigszins brak… Gisteren avond (kerst avond) zijn we aangekomen en was er een heerlijk welkom door de andere boten. Het was een erg gezellige avond. Eerste kerstdag is er een gezamenlijk kerstdiner op het resort en tweede kerstdag…

De Atlantische Oversteek

Het vertrek uit Mindelo was mooi. We werden uitgezwaaid door de bemanning van de Java en de Zahree, en onder getoeter door de Seaformiles voeren we de haven van Mindelo uit. Je zag het bij andere boten ook, een vertrek vanuit Mindelo betekent iets. Iedereen vertrekt voor ‘de oversteek’ en de meesten hebben hier al…

Kaapverdische Eilanden

Inmiddels hebben we de Kaapverde al vele mijlen achter ons gelaten, maar we hebben nog wel het een en ander te vertellen over onze belevenissen. Want ja, de Kaapverde.. wat konden we daar van verwachten? Vooraf deden we een beetje navraag bij mensen die er waren geweest: “een hoop zand”; “niet echt iets te doen”.…

Parbo biertje!

Na 15 dagen zijn we vanmiddag de Suriname rivier opgevaren.  Yes!!!!! We zijn er! Wat een heerlijk en bijzonder gevoel!  Er stond ons een warm welkom te wachten door de eerder aankomen boten met koud parbo bier en bitterballen!  We wensen jullie fijne kerstdagen toe!!!